-
Samspel för lärande : didaktiskt redskap för...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2005. 229 sidor.
Nyskick. Helt nyskick. Oläst.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036861
- Titel
- Samspel för lärande : didaktiskt redskap för professionella lärare
- Författare
- Sträng, Monica H.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 342 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en akademisk yrkesutbildning som lärarutbildningen skall kompetensutveckling bygga på en uttalad relation mellan praxisgrundad och forskningsgrundad kunskap. Idag finns det dock ett stort behov av ökad medvetenhet om undervisningens kärnfrågor och den pedagogiska verksamhetens komplexitet bland lärarstuderande men även inom lärarkåren som helhet. Den didaktiska analysen, som presenteras i boken, är ett redskap med syfte att lyfta fram betydelsefulla delar av kärnan i alla former av organiserad pedagogisk verksamhet med hänsyn tagen till dess specifika innehåll, tradition och kultur. Främsta fokus är samspelet mellan lärare–barn eller elev–innehåll–metod, vilket inbegriper de sociala möten och den kommunikation som hela tiden äger rum mellan aktörerna. Genom analysen förenas de didaktiska frågorna om mål, planering, genomförande och utvärdering av pedagogisk verksamhet med vetenskaplig didaktisk/pedagogisk kunskap om lärande och kunskapsutveckling. Boken vänder sig till samtliga lärare oavsett ämne och skolform, men den är särskilt angelägen för lärarstuderande, eftersom den ger underlag för didaktiska frågeställningar inom inriktningar och specialiseringar samt väcker inspiration till examensarbeten. Därtill kan boken ge värdefulla insikter för alla handledare och lärarutbildare i såväl den verksamhetsförlagda som den högskoleförlagda delen av lärarutbildningen.
Studentlitteratur AB 1 9789144036861 -
Teknik i skolan : Perspektiv på teknikämnet o...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 220 sidor.
Nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144482019
- Titel
- Teknik i skolan : Perspektiv på teknikämnet och tekniken
- Författare
- Lotta Holme - Lars Ingelstam - Ulla Riis - Aadu Ott - Jörgen Nissen - Britta Hagren - Kajsa Allgurén - Monica H. Sträng - Göran Collste - Björn Andersson - Michael Lindgren - Tanya Elder
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att ge perspektiv på skolämnet teknik och förslag till utgångspunkter och teman för teknikundervisningen. Innehållet anknyter till grundskolans kursplan i teknik och författarna behandlar alltifrån teknikämnets framväxt i Sverige till frågor som rör växelspelet mellan teknik, människa, samhälle och natur. I boken presenteras också intressanta temaförslag och idéer för teknikundervisningen.
Boken vänder sig till alla lärare, och blivande lärare, som ska arbeta med teknik i grundskolans lägre årskurser.
Studentlitteratur AB 1 9789144482019 -
Små barns stigar i omvärlden om lärande i soc...
Häftad bok.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. uppl.1. 2003. 163 s.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144021218
- Titel
- Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i sociokulturella samspel
- Författare
- Monica H. Sträng - Siv Åkesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 163 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens genomgående tema syftar till att visa hur vi människor, små som stora, ständigt lär och utvecklas i sociala och kulturella samspel. Kommunikation, språkutveckling och förhållningssätt mellan människor är avgörande för det lilla barnets delaktighet i och förståelse av sin omvärld. Detta teoretiska utgångsläge beskrivs i bokens inledningskapitel och diskuteras sedan fortlöpande i anknytning till en mängd beskrivna exempel.Genom ett stort antal autentiska scener får vi stifta bekantskap med barn, huvudsakligen i åldrarna ett–tre år, i deras vardag på förskolans småbarnsavdelning: vi får följa dem under deras första möte med förskolan tillsammans med sina föräldrar, under inskolning och vid alla dagens skiftande verksamheter. Speciell uppmärksamhet riktas mot aktiviteter där barn möter vad vi benämner naturvetenskapligt innehåll. Slutligen problematiseras lärares reflektioner över sitt eget förhållningssätt till barn i förskolans verksamhet.Eftersom det uttryckligen finns behov av en ökad samsyn på barns lärande i hem, förskola och skola vänder sig boken till alla pedagoger med viss betoning på förskolans personal. Den passar även utmärkt för såväl lärarstuderande som småbarnsföräldrar samt för övriga med intresse för pedagogisk verksamhet, inte minst av grundläggande naturvetenskaplig karaktär.
9789144021218 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Red. Birgit Lendahls och Ulla Runesson. Inga anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411X
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411X -
Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i s...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 163 sidor.
Gott skick. Har tillhört bibliotek. Stämpel på titelsidan och bak i boken, klistermärke på bakre omslag. Gallrad. Plastad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144021216
- Titel
- Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i sociokulturella samspel
- Författare
- Monica H. Sträng - Siv Åkesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 163 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens genomgående tema syftar till att visa hur vi människor, små som stora, ständigt lär och utvecklas i sociala och kulturella samspel. Kommunikation, språkutveckling och förhållningssätt mellan människor är avgörande för det lilla barnets delaktighet i och förståelse av sin omvärld. Detta teoretiska utgångsläge beskrivs i bokens inledningskapitel och diskuteras sedan fortlöpande i anknytning till en mängd beskrivna exempel.Genom ett stort antal autentiska scener får vi stifta bekantskap med barn, huvudsakligen i åldrarna ett–tre år, i deras vardag på förskolans småbarnsavdelning: vi får följa dem under deras första möte med förskolan tillsammans med sina föräldrar, under inskolning och vid alla dagens skiftande verksamheter. Speciell uppmärksamhet riktas mot aktiviteter där barn möter vad vi benämner naturvetenskapligt innehåll. Slutligen problematiseras lärares reflektioner över sitt eget förhållningssätt till barn i förskolans verksamhet.Eftersom det uttryckligen finns behov av en ökad samsyn på barns lärande i hem, förskola och skola vänder sig boken till alla pedagoger med viss betoning på förskolans personal. Den passar även utmärkt för såväl lärarstuderande som småbarnsföräldrar samt för övriga med intresse för pedagogisk verksamhet, inte minst av grundläggande naturvetenskaplig karaktär.
Studentlitteratur AB 1 9144021216 -
Teknik i skolan : Perspektiv på teknikämnet o...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 220 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144482019
- Titel
- Teknik i skolan : Perspektiv på teknikämnet och tekniken
- Författare
- Lotta Holme - Lars Ingelstam - Ulla Riis - Aadu Ott - Jörgen Nissen - Britta Hagren - Kajsa Allgurén - Monica H. Sträng - Göran Collste - Björn Andersson - Michael Lindgren - Tanya Elder
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att ge perspektiv på skolämnet teknik och förslag till utgångspunkter och teman för teknikundervisningen. Innehållet anknyter till grundskolans kursplan i teknik och författarna behandlar alltifrån teknikämnets framväxt i Sverige till frågor som rör växelspelet mellan teknik, människa, samhälle och natur. I boken presenteras också intressanta temaförslag och idéer för teknikundervisningen.
Boken vänder sig till alla lärare, och blivande lärare, som ska arbeta med teknik i grundskolans lägre årskurser.
Studentlitteratur AB 1 9789144482019 -
Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i s...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 163 sidor.
Mycket gott skick. Utgallrad från bibliotek
FRI FRAKT inrikes- ISBN
- 9789144021218
- Titel
- Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i sociokulturella samspel
- Författare
- Monica H. Sträng - Siv Åkesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 163 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens genomgående tema syftar till att visa hur vi människor, små som stora, ständigt lär och utvecklas i sociala och kulturella samspel. Kommunikation, språkutveckling och förhållningssätt mellan människor är avgörande för det lilla barnets delaktighet i och förståelse av sin omvärld. Detta teoretiska utgångsläge beskrivs i bokens inledningskapitel och diskuteras sedan fortlöpande i anknytning till en mängd beskrivna exempel.Genom ett stort antal autentiska scener får vi stifta bekantskap med barn, huvudsakligen i åldrarna ett–tre år, i deras vardag på förskolans småbarnsavdelning: vi får följa dem under deras första möte med förskolan tillsammans med sina föräldrar, under inskolning och vid alla dagens skiftande verksamheter. Speciell uppmärksamhet riktas mot aktiviteter där barn möter vad vi benämner naturvetenskapligt innehåll. Slutligen problematiseras lärares reflektioner över sitt eget förhållningssätt till barn i förskolans verksamhet.Eftersom det uttryckligen finns behov av en ökad samsyn på barns lärande i hem, förskola och skola vänder sig boken till alla pedagoger med viss betoning på förskolans personal. Den passar även utmärkt för såväl lärarstuderande som småbarnsföräldrar samt för övriga med intresse för pedagogisk verksamhet, inte minst av grundläggande naturvetenskaplig karaktär.
Studentlitteratur AB 1 9789144021218 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411X
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411X -
Det lärande mötet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 211 sidor.
Mycket gott skick. Ett fåtal anteckningar/understrykningar i blyerts
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144003825
- Titel
- Det lärande mötet
- Författare
- Monica H. Sträng - Jörgen Dimenäs
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är ett bidrag till utvecklingen av utvärdering av pedagogiska verksamheter. Bokens innehåll bygger på ett stort antal observerade lektioner, undervisningssekvenser och aktuella projekt och visar därigenom på möjligheten att beskriva och samtala om betydelsefulla delar av komplexa undervisningssituationer. Genom hela boken ses mötet och mötesplatsen som själva kärnan för all undervisning och utbildning, dvs. för den lärandes lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144003825 -
Det lärande mötet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 2000. 211 sidor.
Nyskick. Denna bok är ett bidrag till utvecklingen av utvärdering av pedagogiska verksamheter. Bokens innehåll bygger på ett stort antal observerade lektioner, undervisningssekvenser och aktuella projekt och visar därigenom på möjligheten att beskriva och samtala läs mer … läs mer
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144003825
- Titel
- Det lärande mötet
- Författare
- Monica H. Sträng - Jörgen Dimenäs
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är ett bidrag till utvecklingen av utvärdering av pedagogiska verksamheter. Bokens innehåll bygger på ett stort antal observerade lektioner, undervisningssekvenser och aktuella projekt och visar därigenom på möjligheten att beskriva och samtala om betydelsefulla delar av komplexa undervisningssituationer. Genom hela boken ses mötet och mötesplatsen som själva kärnan för all undervisning och utbildning, dvs. för den lärandes lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 9789144003825 -
Teknik i skolan : Perspektiv på teknikämnet o...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2008. 221 sidor.
Mycket gott skick. ANTECKNINGAR SAMT FÄRGLAGD TEXT
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144482019
- Titel
- Teknik i skolan : Perspektiv på teknikämnet och tekniken
- Författare
- Lotta Holme - Lars Ingelstam - Ulla Riis - Aadu Ott - Jörgen Nissen - Britta Hagren - Kajsa Allgurén - Monica H. Sträng - Göran Collste - Björn Andersson - Michael Lindgren - Tanya Elder
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 220 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Syftet med denna bok är att ge perspektiv på skolämnet teknik och förslag till utgångspunkter och teman för teknikundervisningen. Innehållet anknyter till grundskolans kursplan i teknik och författarna behandlar alltifrån teknikämnets framväxt i Sverige till frågor som rör växelspelet mellan teknik, människa, samhälle och natur. I boken presenteras också intressanta temaförslag och idéer för teknikundervisningen.
Boken vänder sig till alla lärare, och blivande lärare, som ska arbeta med teknik i grundskolans lägre årskurser.
Studentlitteratur AB 1 9789144482019 -
Undervisning i naturvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 206 sidor.
Nära nyskick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914449081X
- Titel
- Undervisning i naturvetenskap
- Författare
- Jörgen Dimenäs - Monica H. Sträng
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Goda kunskaper i de naturvetenskapliga ämnena blir allt viktigare i dagens högteknologiska samhälle. Läraren måste välja mål och metoder som ger varje elev optimal möjlighet att utveckla sina kunskaper i naturvetenskap. Hur kan undervisningen organiseras och genomföras så att den uppfyller dessa höga krav? Hur kan innehållet varieras så att det intresserar, entusiasmerar och engagerar både flickor och pojkar?
Denna bok vänder sig till lärare och blivande lärare i grundskola och gymnasium. Genom att ta del av olika undervisningsstrategier får läsaren möjlighet att utveckla sin egen undervisning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 914449081X -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Överstryken namning på första sidan
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Samspel för lärande. Didaktiskt redskap för p...
Häftad bok. Studentlitteratur. 1:6 uppl. 2011. 229 sidor.
Nära nyskick. Ägarsignatur försättsbladet.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036861
- Titel
- Samspel för lärande : didaktiskt redskap för professionella lärare
- Författare
- Sträng, Monica H.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 342 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en akademisk yrkesutbildning som lärarutbildningen skall kompetensutveckling bygga på en uttalad relation mellan praxisgrundad och forskningsgrundad kunskap. Idag finns det dock ett stort behov av ökad medvetenhet om undervisningens kärnfrågor och den pedagogiska verksamhetens komplexitet bland lärarstuderande men även inom lärarkåren som helhet. Den didaktiska analysen, som presenteras i boken, är ett redskap med syfte att lyfta fram betydelsefulla delar av kärnan i alla former av organiserad pedagogisk verksamhet med hänsyn tagen till dess specifika innehåll, tradition och kultur. Främsta fokus är samspelet mellan lärare–barn eller elev–innehåll–metod, vilket inbegriper de sociala möten och den kommunikation som hela tiden äger rum mellan aktörerna. Genom analysen förenas de didaktiska frågorna om mål, planering, genomförande och utvärdering av pedagogisk verksamhet med vetenskaplig didaktisk/pedagogisk kunskap om lärande och kunskapsutveckling. Boken vänder sig till samtliga lärare oavsett ämne och skolform, men den är särskilt angelägen för lärarstuderande, eftersom den ger underlag för didaktiska frågeställningar inom inriktningar och specialiseringar samt väcker inspiration till examensarbeten. Därtill kan boken ge värdefulla insikter för alla handledare och lärarutbildare i såväl den verksamhetsförlagda som den högskoleförlagda delen av lärarutbildningen.
Studentlitteratur 1:6 9789144036861 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Namnad på insidan, anteckningsfri
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Undervisning i naturvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 206 sidor.
Gott skick. Märke efter prislapp på framsidan. Några veck på pärmen. Inlagan i mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144490816
- Titel
- Undervisning i naturvetenskap
- Författare
- Jörgen Dimenäs - Monica H. Sträng
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Goda kunskaper i de naturvetenskapliga ämnena blir allt viktigare i dagens högteknologiska samhälle. Läraren måste välja mål och metoder som ger varje elev optimal möjlighet att utveckla sina kunskaper i naturvetenskap. Hur kan undervisningen organiseras och genomföras så att den uppfyller dessa höga krav? Hur kan innehållet varieras så att det intresserar, entusiasmerar och engagerar både flickor och pojkar?
Denna bok vänder sig till lärare och blivande lärare i grundskola och gymnasium. Genom att ta del av olika undervisningsstrategier får läsaren möjlighet att utveckla sin egen undervisning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144490816 -
Det lärande mötet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 211 sidor.
Mycket gott skick. Studentlitteratur. 2000. 211 sid. Häftad. Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914400382x
- Titel
- Det lärande mötet
- Författare
- Monica H. Sträng - Jörgen Dimenäs
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är ett bidrag till utvecklingen av utvärdering av pedagogiska verksamheter. Bokens innehåll bygger på ett stort antal observerade lektioner, undervisningssekvenser och aktuella projekt och visar därigenom på möjligheten att beskriva och samtala om betydelsefulla delar av komplexa undervisningssituationer. Genom hela boken ses mötet och mötesplatsen som själva kärnan för all undervisning och utbildning, dvs. för den lärandes lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 914400382x -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Namnad på titelsidan. Överstrykningspenna har använts i boken.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Nära nyskick. Inga anteckningar eller understrykningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411x
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411x -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Hanteringsspår på pärmen. Aningen skavda hörn och kanter. Hel och ren inlaga utan anteckningar eller understrykningar. [rum 2]
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411x
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411x -
Det lärande mötet
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2000. 211 sidor.
Gott skick. Laminerad. Färgöverstrykningar förekommer rikligt i ett kapitel. Marginalnoteringar med blyerts förekommer, men sparsamt.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914400382X
- Titel
- Det lärande mötet
- Författare
- Monica H. Sträng - Jörgen Dimenäs
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2000
- Omfång
- 211 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Denna bok är ett bidrag till utvecklingen av utvärdering av pedagogiska verksamheter. Bokens innehåll bygger på ett stort antal observerade lektioner, undervisningssekvenser och aktuella projekt och visar därigenom på möjligheten att beskriva och samtala om betydelsefulla delar av komplexa undervisningssituationer. Genom hela boken ses mötet och mötesplatsen som själva kärnan för all undervisning och utbildning, dvs. för den lärandes lärande.
Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 914400382X -
Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i s...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 163 sidor.
Nära nyskick. Oläst bok.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144021218
- Titel
- Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i sociokulturella samspel
- Författare
- Monica H. Sträng - Siv Åkesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 163 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens genomgående tema syftar till att visa hur vi människor, små som stora, ständigt lär och utvecklas i sociala och kulturella samspel. Kommunikation, språkutveckling och förhållningssätt mellan människor är avgörande för det lilla barnets delaktighet i och förståelse av sin omvärld. Detta teoretiska utgångsläge beskrivs i bokens inledningskapitel och diskuteras sedan fortlöpande i anknytning till en mängd beskrivna exempel.Genom ett stort antal autentiska scener får vi stifta bekantskap med barn, huvudsakligen i åldrarna ett–tre år, i deras vardag på förskolans småbarnsavdelning: vi får följa dem under deras första möte med förskolan tillsammans med sina föräldrar, under inskolning och vid alla dagens skiftande verksamheter. Speciell uppmärksamhet riktas mot aktiviteter där barn möter vad vi benämner naturvetenskapligt innehåll. Slutligen problematiseras lärares reflektioner över sitt eget förhållningssätt till barn i förskolans verksamhet.Eftersom det uttryckligen finns behov av en ökad samsyn på barns lärande i hem, förskola och skola vänder sig boken till alla pedagoger med viss betoning på förskolans personal. Den passar även utmärkt för såväl lärarstuderande som småbarnsföräldrar samt för övriga med intresse för pedagogisk verksamhet, inte minst av grundläggande naturvetenskaplig karaktär.
Studentlitteratur AB 1 9789144021218 -
Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i s...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 163 sidor.
Mycket gott skick. Inga anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144021218
- Titel
- Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i sociokulturella samspel
- Författare
- Monica H. Sträng - Siv Åkesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 163 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens genomgående tema syftar till att visa hur vi människor, små som stora, ständigt lär och utvecklas i sociala och kulturella samspel. Kommunikation, språkutveckling och förhållningssätt mellan människor är avgörande för det lilla barnets delaktighet i och förståelse av sin omvärld. Detta teoretiska utgångsläge beskrivs i bokens inledningskapitel och diskuteras sedan fortlöpande i anknytning till en mängd beskrivna exempel.Genom ett stort antal autentiska scener får vi stifta bekantskap med barn, huvudsakligen i åldrarna ett–tre år, i deras vardag på förskolans småbarnsavdelning: vi får följa dem under deras första möte med förskolan tillsammans med sina föräldrar, under inskolning och vid alla dagens skiftande verksamheter. Speciell uppmärksamhet riktas mot aktiviteter där barn möter vad vi benämner naturvetenskapligt innehåll. Slutligen problematiseras lärares reflektioner över sitt eget förhållningssätt till barn i förskolans verksamhet.Eftersom det uttryckligen finns behov av en ökad samsyn på barns lärande i hem, förskola och skola vänder sig boken till alla pedagoger med viss betoning på förskolans personal. Den passar även utmärkt för såväl lärarstuderande som småbarnsföräldrar samt för övriga med intresse för pedagogisk verksamhet, inte minst av grundläggande naturvetenskaplig karaktär.
Studentlitteratur AB 1 9789144021218 -
Undervisning i naturvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1996. 206 sidor.
Mycket gott skick. Inga anteckningar. Några överstrykningar med markeringspenna.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144490816
- Titel
- Undervisning i naturvetenskap
- Författare
- Jörgen Dimenäs - Monica H. Sträng
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Goda kunskaper i de naturvetenskapliga ämnena blir allt viktigare i dagens högteknologiska samhälle. Läraren måste välja mål och metoder som ger varje elev optimal möjlighet att utveckla sina kunskaper i naturvetenskap. Hur kan undervisningen organiseras och genomföras så att den uppfyller dessa höga krav? Hur kan innehållet varieras så att det intresserar, entusiasmerar och engagerar både flickor och pojkar?
Denna bok vänder sig till lärare och blivande lärare i grundskola och gymnasium. Genom att ta del av olika undervisningsstrategier får läsaren möjlighet att utveckla sin egen undervisning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144490816 -
SAMSPEL FÖR LÄRANDE - : Didaktiskt redskap fö...
Häftad bok.
Gott skick. Studentlitteratur, 2007, 229 s., upplaga 1:2
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144036861
- Titel
- Samspel för lärande : didaktiskt redskap för professionella lärare
- Författare
- Sträng, Monica H.
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2005
- Omfång
- 229 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Mått
- 155 x 223 mm Ryggbredd 14 mm
- Vikt
- 342 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- I en akademisk yrkesutbildning som lärarutbildningen skall kompetensutveckling bygga på en uttalad relation mellan praxisgrundad och forskningsgrundad kunskap. Idag finns det dock ett stort behov av ökad medvetenhet om undervisningens kärnfrågor och den pedagogiska verksamhetens komplexitet bland lärarstuderande men även inom lärarkåren som helhet. Den didaktiska analysen, som presenteras i boken, är ett redskap med syfte att lyfta fram betydelsefulla delar av kärnan i alla former av organiserad pedagogisk verksamhet med hänsyn tagen till dess specifika innehåll, tradition och kultur. Främsta fokus är samspelet mellan lärare–barn eller elev–innehåll–metod, vilket inbegriper de sociala möten och den kommunikation som hela tiden äger rum mellan aktörerna. Genom analysen förenas de didaktiska frågorna om mål, planering, genomförande och utvärdering av pedagogisk verksamhet med vetenskaplig didaktisk/pedagogisk kunskap om lärande och kunskapsutveckling. Boken vänder sig till samtliga lärare oavsett ämne och skolform, men den är särskilt angelägen för lärarstuderande, eftersom den ger underlag för didaktiska frågeställningar inom inriktningar och specialiseringar samt väcker inspiration till examensarbeten. Därtill kan boken ge värdefulla insikter för alla handledare och lärarutbildare i såväl den verksamhetsförlagda som den högskoleförlagda delen av lärarutbildningen.
9789144036861 -
Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i s...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 163 sidor.
Mycket gott skick. Biblioteksinplastad med stämplar, varsamt läst och utan anteckningar eller dylikt. Välbevarad.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9144021216
- Titel
- Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i sociokulturella samspel
- Författare
- Monica H. Sträng - Siv Åkesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 163 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens genomgående tema syftar till att visa hur vi människor, små som stora, ständigt lär och utvecklas i sociala och kulturella samspel. Kommunikation, språkutveckling och förhållningssätt mellan människor är avgörande för det lilla barnets delaktighet i och förståelse av sin omvärld. Detta teoretiska utgångsläge beskrivs i bokens inledningskapitel och diskuteras sedan fortlöpande i anknytning till en mängd beskrivna exempel.Genom ett stort antal autentiska scener får vi stifta bekantskap med barn, huvudsakligen i åldrarna ett–tre år, i deras vardag på förskolans småbarnsavdelning: vi får följa dem under deras första möte med förskolan tillsammans med sina föräldrar, under inskolning och vid alla dagens skiftande verksamheter. Speciell uppmärksamhet riktas mot aktiviteter där barn möter vad vi benämner naturvetenskapligt innehåll. Slutligen problematiseras lärares reflektioner över sitt eget förhållningssätt till barn i förskolans verksamhet.Eftersom det uttryckligen finns behov av en ökad samsyn på barns lärande i hem, förskola och skola vänder sig boken till alla pedagoger med viss betoning på förskolans personal. Den passar även utmärkt för såväl lärarstuderande som småbarnsföräldrar samt för övriga med intresse för pedagogisk verksamhet, inte minst av grundläggande naturvetenskaplig karaktär.
Studentlitteratur AB 1 9144021216 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Hyggligt skick. Bok i gott skick men med överstrykningar i kapitel 1-2 & 6-8
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144614113
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 9789144614113 -
Undervisning i naturvetenskap
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2006. 206 sidor.
Mycket gott skick.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144490816
- Titel
- Undervisning i naturvetenskap
- Författare
- Jörgen Dimenäs - Monica H. Sträng
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1996
- Omfång
- 206 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 300 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Goda kunskaper i de naturvetenskapliga ämnena blir allt viktigare i dagens högteknologiska samhälle. Läraren måste välja mål och metoder som ger varje elev optimal möjlighet att utveckla sina kunskaper i naturvetenskap. Hur kan undervisningen organiseras och genomföras så att den uppfyller dessa höga krav? Hur kan innehållet varieras så att det intresserar, entusiasmerar och engagerar både flickor och pojkar?
Denna bok vänder sig till lärare och blivande lärare i grundskola och gymnasium. Genom att ta del av olika undervisningsstrategier får läsaren möjlighet att utveckla sin egen undervisning. Läs mer om boken på studentlitteratur.se
Studentlitteratur AB 1 9789144490816 -
Vägar till elevers lärande
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 1995. 157 sidor.
Mycket gott skick. Inga understrykningar eller anteckningar.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 914461411x
- Titel
- Vägar till elevers lärande
- Författare
- Lars-Åke Kernell - Monica H. Sträng - Lennart Björk - Silwa Claesson - Jörgen Dimenäs - Maj Björk - Mats Hemberg
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 1995
- Omfång
- 157 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 200 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Detta är en bok om undervisning där författarna tar sin utgångspunkt i den egna klassrumsvardagen. Bokens centrala tema är att bakom den synliga metodiken, dvs. det i klassrummet iakttagbara, finns en osynlig metodik som utgörs av lärarens syn på kunskap och lärande, på lärarrollen osv. Med hjälp av beskrivningar och exempel från skilda åldersgrupper och ämnesområden gestaltas lärares idéer och tankar om undervisning.
Gemensamt för bokens samtliga bidrag är att elevernas begreppsvärld tillmäts stor betydelse för hur undervisningen ska utformas. Detta innebär att lärarens uppgift varken består i att vara den som enbart organiserar och administrerar undervisning eller den som överför kunskap. Istället får läraren den viktiga rollen som den som lär elever att lära sig.
Boken är avsedd för grundutbildning och fortbildning av lärare på alla stadier.
Studentlitteratur AB 1 914461411x -
Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i s...
Häftad bok. Studentlitteratur AB. 1 uppl. 2003. 163 sidor.
Gott skick. Innehåller en del understrykningar och kommentarer.
Inrikes enhetsfrakt Sverige: 62 SEK- ISBN
- 9789144021218
- Titel
- Små barns stigar i omvärlden - Om lärande i sociokulturella samspel
- Författare
- Monica H. Sträng - Siv Åkesson
- Förlag
- Studentlitteratur AB
- Utgivningsår
- 2003
- Omfång
- 163 sidor
- Bandtyp
- Häftad
- Vikt
- 299 g
- Språk
- Svenska
- Baksidestext
- Bokens genomgående tema syftar till att visa hur vi människor, små som stora, ständigt lär och utvecklas i sociala och kulturella samspel. Kommunikation, språkutveckling och förhållningssätt mellan människor är avgörande för det lilla barnets delaktighet i och förståelse av sin omvärld. Detta teoretiska utgångsläge beskrivs i bokens inledningskapitel och diskuteras sedan fortlöpande i anknytning till en mängd beskrivna exempel.Genom ett stort antal autentiska scener får vi stifta bekantskap med barn, huvudsakligen i åldrarna ett–tre år, i deras vardag på förskolans småbarnsavdelning: vi får följa dem under deras första möte med förskolan tillsammans med sina föräldrar, under inskolning och vid alla dagens skiftande verksamheter. Speciell uppmärksamhet riktas mot aktiviteter där barn möter vad vi benämner naturvetenskapligt innehåll. Slutligen problematiseras lärares reflektioner över sitt eget förhållningssätt till barn i förskolans verksamhet.Eftersom det uttryckligen finns behov av en ökad samsyn på barns lärande i hem, förskola och skola vänder sig boken till alla pedagoger med viss betoning på förskolans personal. Den passar även utmärkt för såväl lärarstuderande som småbarnsföräldrar samt för övriga med intresse för pedagogisk verksamhet, inte minst av grundläggande naturvetenskaplig karaktär.
Studentlitteratur AB 1 9789144021218
Your country and preferred language.
Select your country Select languageDenna webbplats använder cookies för att säkerställa att du får den bästa upplevelsen.
Stäng
Välkommen till Sveriges största bokhandel
Här finns så gott som allt som givits ut på den svenska bokmarknaden under de senaste hundra åren.
- Handla mot faktura och öppet köp i 21 dagar
- Oavsett vikt och antal artiklar handlar du till enhetsfrakt från samma säljare i samma kundvagn